" Είσαι πιο γενναίος από όσο πιστεύεις, πιο δυνατός από οτι
φαίνεσαι και πιο έξυπνος όσο νομίζεις!
Ένα βιβλίο για τα συναισθήματα που κλείνουμε μέσα μας και με τον καιρό μάς επιβαρύνουν –όπως το άγχος, η θλίψη, ο φόβος– αλλά και για τη διαχείρισή τους.
Παιδική ηλικία και αυτοεκτίμηση: ασφαλέστερα παιδιά από το νηπιαγωγείο.
Τι είναι βουνό; Μια απρόσιτη κορυφή ή μια περιπέτεια που αξίζει να δοκιμάσετε; Για τα παιδιά, που δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα τη ζωή, όλα είναι λίγο σαν βουνό.Η αυτοεκτίμηση στα παιδιά αυτής ηλικίας αναπτύσσεται και εδραιώνεται μέρα με τη μέρα. Στην πραγματικότητα, το παιδί υπόκειται συνεχώς σε ερεθίσματα και στρες. Η προσωπικότητα του παιδιού αρχίζει να διαμορφώνεται με πιο καθορισμένο τρόπο. Συγκεκριμένα, το παιδί βρίσκεται αντιμέτωπο με τους πρώτους φόβους του. Ο φ ό β ο ς μπαίνει στη σκηνή. Το συναίσθημα που μας κάνει να νιώθουμε κίνδυνοι όταν αντιμετωπίζουμε συγκεκριμένες πραγματικότητες και εμπειρίες είναι στενά συνδεδεμένο με την οικοδόμηση. Ο φόβος που γίνεται τεράστιος σαν την πέτρα της Αν από τις συμπεριφορές των συμμαθητές μας ....
Λόγια που πικραίνεσαι και βαραίνουν! Ασήκωτα λόγια...
Επομένως, αυτή η φάση ανάπτυξης είναι εξαιρετικά σημαντική για την εδραίωση της αυτοπεποίθησης.Η αυτοεκτίμηση στα παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο επηρεάζεται από τη στάση που τους επιφυλάσσουν οι ενήλικες.Στα χρόνια του νηπιαγωγείου τα παιδιά αρχίζουν να επινοούν παιχνίδια βασισμένα στη φαντασία. Είναι απλές εκφράσεις εστιασμένες στο άτομό του, αλλά πρέπει να αναγνωρίζονται και να γίνονται σεβαστές από τους ενήλικες. Είναι επιθυμητό οι γονείς να σχολιάζουν εποικοδομητικά τις δραστηριότητες των παιδιών τους, εκτιμώντας τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους και τους μικρούς στόχους που έχουν καταφέρει να κερδίσουν.Τα παιδιά που υποφέρουν από χαμηλή αυτοεκτίμηση αντιλαμβάνονται μια δυσαναλογία μεταξύ των ικανοτήτων τους και των αδυναμιών τους. Μειώνουν τις δυνάμεις τους και ταυτόχρονα υπερβάλλουν ασυνήθιστα την υποτιθέμενη ανεπάρκειά τους . Συχνά τα παιδιά με λίγη αυτοπεποίθηση λένε ρητά ότι δεν πιστεύουν ότι είναι σε θέση να το κάνουν.
Λένε: δεν μπορώ!
Αλλά στην πραγματικότητα πρέπει να πουν : δεν μπορώ ακόμα !!
Όταν η χαμηλή αυτοεκτίμηση προκαλεί πόνο στην ψυχή, το παιδί που υποφέρει τείνει να αποφεύγει τις δοκιμασίες που του προτείνονται στο περιβάλλον του σπιτιού, στο σχολικό πλαίσιο και στο κοινωνικό πλαίσιο σχέσεων με συνομηλίκους. Τέτοια εύθραυστα μικρά παιδιά μπορεί να είναι υπερβολικά υποτακτικά στα αιτήματα των συνομηλίκων τους, αντίθετα με τις πραγματικές τους επιθυμίες, αλλά μακροπρόθεσμα καταλήγουν να απομονώνονται .
Η χαμηλή αυτοεκτίμηση στα παιδιά μπορεί επίσης να δείξει την άλλη πλευρά του νομίσματος. Μάλιστα, υπάρχουν παιδιά που κρύβουν την αίσθηση της ανεπάρκειάς τους με τονισμένη επιθετικότητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, αναπτύσσονται συμπεριφορές εκφοβισμού . Τα ανασφαλή πιτσιρίκια δείχνουν γενναιότητα και αλαζονεία, προσπαθώντας να τραβήξουν την προσοχή των μεγάλων.
Παιχνίδια και δραστηριότητες για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης
Η αυτοπεποίθηση μαθαίνεται και χτίζεται μέρα με τη μέρα ξεκινώντας από τις εμπειρίες που έχει ένα παιδί στην οικογένεια, στο σχολείο και στην κοινωνική ζωή. Είναι δυνατό να αυξήσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας μέσω δραστηριοτήτων που αναπτύσσουν την αίσθηση της ασφάλειας και την επίγνωση των δυνατών και των αδυναμιών τους της αυτοεκτίμησής μας.
●Τα δυνατά μου σημεία!!
Αυτό το παιχνίδι για την αυτοεκτίμηση, έχει να κάνει με την πρόσκληση παιδιών να αναδείξουν όλα όσα τους αρέσει να κάνουν, αυτά που ξέρουν να κάνουν, τα ταλέντα που αναγνωρίζουμε σε αυτά.
Μου αρέσει να κάνω.....
Το στέμμα των ταλέντων μου !
Το στέμματακι μου φορώ
Και σε όλους τριγύρω μου μιλώ
Μου δίνει θάρρος και χαρά
Και λέω σε όλους φωναχτά,
Πόσα μπορώ εγώ να κάνω
Να ζωγραφίζω, να αγκαλιάζω!
Να βοηθώ, να παρατηρώ
Και με όλους φίλους να γινώ!!!
Η αυτοεικονα μου , η σωστή άποψη για τον εαυτό μου
, προσωπική μου δύναμη, η Ασπίδα μου !!
●Το καλάθι της αυτοεκτιμησης
Μια δραστηριότητα που χρησιμοποιούμε για να βοηθήσουμε τα παιδιά να χτίσουν την αυτοεκτίμησή τους είναι να χρησιμοποιήσω το καλαθι αυτοεκτίμησης"
Τα παιδιά λένε όμορφες φράσεις και λέξεις. Τις γράφουμε σε χαρτάκια, τα διπλώνουμε και καλούμε ένα ένα παιδί να διαλέξει ένα χαρτάκι. Το ανοίγει και ζητάμε από τ άλλα παιδιά να πουν γιατι ισχυουν αυτες οι ομορφες λέξεις για τον συμμαθητή μας.
Ενίσχυση, ενδυναμωση αυτοεικονας αλλά και ομάδας
●Τα γλειφιτζούρια της εκτίμησης, της αγάπης της φιλίας, της αυτοεκτιμησης !
Ζωγραφιζουμε τα γλειφιτζουρια μας που είναι γεμάτα από τα όσα νοιώθουν οι συμμαθητές μου για μένα!!
Πες μου , πες μου τι είμαι εγώ
Πως νιώθεις όταν λείπω από το σχολειό?
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου