3 Δεκέμβρη , Ημέρα των ΑμεΑ
Η Παγκόσμια ημέρα αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία (3/12) μας θυμίζει τη σημασία της ενημέρωσης και της αφύπνισης όλων μας σε θέματα κοινωνικής αποδοχής και ισότητας. Ας ξεκινήσουμε με απλά πράγματα και τα παιδιά θα μας ανοίξουν άλλους δρόμους με τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
κλείσαμε ...ανοίξαμε μικρόφωνα , προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι γινόταν στην ιστορία , η κυρία με τις κινήσεις των χεριών ....μας προβλημάτισαν ,μας έβαλαν σε σκέψεις. Πως υπάρχουν άνθρωποι που δεν ακούν ( δεν είναι εύκολο να το καταλάβουμε) πως δημιουργήθηκε η νοηματική
καταλάβαμε οτι όταν δεν ακούς δεν μπορείς να ξέρεις λέξεις
δεν ξέρεις πως ακούγεται η καλημέρα, η μαμά , ο μπαμπας, η χαρά , το σπίτι ...κι όλες οι λέξεις που σε κάνουν να ζητάς , να μιλάς ,να επικοινωνείς .
εμεις το είδαμε σαν παιχνίδι , παιδιά είμσαστε και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πολλά
με το αλφάβητο της νοηματικής και τις χειρογραφίες κάναμε το αρχικό μας !
ώρα για παιχνίδι !
Χωρίς ήχο:
Κλείνουμε όλοι τα μικρόφωνα κι ένα παιδί κάνει παντομίμα ή προσπαθεί να πει
κάτι με νοήματα και με λέξεις χωρίς να ακούγεται. Τα υπόλοιπα προσπαθούν να
καταλάβουν τι λέει.
ουφ ! δεν είναι εύκολο !
ώρα να γνωρίσουμε έναν ήρωα ! με θέληση , δύναμη ψυχής και ενσυναίσθηση ! pip !!
είναι ήρωας κυρία !
ειναι ήρωας παιδιά!!!!
ώρα για παιχνίδι....
Τι είναι;: Ένα παιδί κλείνει την κάμερά του και φέρνει
ένα αντικείμενο από το δωμάτιό του. Οι υπόλοιποι του κάνουμε ερωτήσεις. Αν στις
10 ερωτήσεις το βρούμε τότε κερδίζουμε. Αν δεν το βρούμε τότε κερδίζει αυτός.
οι άνθρωποι που δεν βλέπουν καλά ή δεν βλέπουν καθόλου έχουν τη δικη τους αλφαβήτα για να μπορούν να γράψουν και να διαβάσουν γιατί δεν ξέρουν να γράφουν γράμματα και αριθμούς ....δεν τα είδαν ποτέ !
εμείς όμως όλα αυτά τα γνωρίζουμε ! Γιατί πέρισυ μας τα έμαθε η κυρία Ελένη Καζάρα ειδική παιδαγωγός .
μας έμαθε ότι οι άνθρωποι που δεν βλέπουν χρησιμοποιούν ένα ασπρο για να κινούνται στο χώρο ....μας έμαθε πως λειτουργούν με τους ήχους και πως όταν τρώνε τα φαγητά και τα αντικείμενα τα τοποθετούν σύμφωνα με τους δείκτες του ρολογιού !
παραμύθι : Το κάτι άλλο
σκέψεις , σκέψεις και προβληματισμοί ...
Θα μπορούσε ένα παιδί με αναπηρία να φοιτήσει στο σχολείο μας;
Θα συναντούσε δυσκολίες;
Τι παιχνίδια θα μπορούσατε να παίξετε με ένα κωφό παιδί;
Ένα παιδί με προβλήματα όρασης μπορεί να παίξει ποδόσφαιρο;
Θα μπορούσε να επισκεφτεί το σχολείο μας ένα παιδί με αναπηρικό
αμαξίδιο;
Παιχνίδι με μπάλα ή μπαλόνι καθισμένοι στο
πάτωμα. Σαν το βόλεϊ καθιστών τα παιδιά προσπαθούν να πετούν και να πιάνουν
την μπάλα ή να χτυπούν το μπαλόνι χωρίς να σηκώνονται από το έδαφος.
Ζωγραφική με το στόμα.
"Κρατώντας" μία ξυλομπογιά, κατά προτίμηση, στο στόμα, ζητάμε από τα
παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι στο χαρτί.
Φορώντας ένα γάντι κουζίνας προσπαθούμε
να κρατήσουμε το μολύβι και να γράψουμε ή να πιάσουμε διάφορα αντικείμενα.
κανένας από τους παραπάνω ήρωες δε σταμάτησαν να προσφέρουν γιατί είχαν δύναμη στην ψυχή τους ! Όλοι είμαστε ίδιοι .. όλοι είμαστε διαφορετικοί
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου