Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

αναδυόμενος γραμματισμος

....η γραπτή γλώσσα και γενικά η γλώσσα στο Νηπιαγωγείο....

  Έρευνες έδειξαν ότι οι απόψεις  των παιδιών για την ανάγνωση και τη γραφή επηρεάζονται από την στάση του νηπιαγωγείου.Όταν το σχολείο υπογραμμίζει την επικοινωνιακή φύση της γραπτής γλώσσας και ενθαρρύνει την ενασχόληση με την γραφή και την ανάγνωση μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα παιδιά , εκείνα ταυτίζουν την ανάγνωση με την κατανόηση των γραπτών κειμένων και θεωρούν τη χρήση του γραπτού λόγου μέσο ψυχαγωγίας και επικοινωνίας !!!!! Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά πρέπει να συνειδητοποιήσουν ένα μόνο χαρακτηριστικό της γραπτής γλώσσας , αυτό είναι ο επικοινωνιακός της χαρακτήρας !!! Γράφουμε για να μοιρασθούμε τις σκέψεις μας και τα αισθήματα μας με τους άλλους με μορφές επικοινωνίας που ποικίλλουν από τα βιαστικά σημειώματα μέχρι τις τυπικές , καλογραμμένες διατριβές  !!! Ο γραπτός λόγος μας υπενθυμίζει  τι πρέπει να κάνει κάποιος !
_ ...για να μην το ξεχνάμε κυρία , εεε??
 Ο γραπτός λόγος πληροφορεί, εξυπηρετεί απλές καθημερινές μας ανάγκες και εμείς είμαστε αναγκασμένοι να τον παράγουμε κάθε στιγμή. H δανειστική βιβλιοθήκη , η υπογραφή των παιδικών έργων και οι ευχητήριες κάρτες αποτελούν ορισμένες από τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν τα παιδιά.

 Τα παιδικά γραπτά αποτελούν τον πιο αξιόπιστο καθρέφτη των αναγνωστικών γνώσεων του παιδιού. Όταν το παιδί αρχίζει να ξεχωρίζει  στα σχέδια του ό,τι έγραψε από ό,τι ζωγράφισε ή εγκαταλείπει τα ψευδογράμματα προς χάρη των συμβατικών γραμμάτων της γλώσσας, η/ο νηπιαγωγός μπορεί να είναι πλέον βέβαιος για τις αντίστοιχες γνώσεις του.
 Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να γράψουν...Χρειάζεται υπομονή.Οι αλλαγές ...έρχονται αργά..... Η θέλησή τους για την κατάκτηση της γραπτής γλώσσας ξεκινά μέσα από τον εγωκεντρισμό τους και την περηφάνεια τους...μέσα από τη σπουδαιότητα του κατορθώματος τους!!!!
 Μανούλες , μερικά από τα κατορθώματα των καμαριών σας/μας......μερικά...





























 Γραφή και ανάγνωση εμφανίζονται συγχρόνως και εξελίσσονται παράλληλα, ενώ η μεταξύ τους σχέση καθορίζεται σαφώς από την αμοιβαιότητα....

Σχόλια

  1. Υπέροχα δείγματα γραφής! Συμφωνώ απόλυτα με τον τρόπο που προσεγγίζεις τον γραπτό λόγο! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Ειρηνη.!!!!!....το βασικοτερο είναι οτι τα παιδια το βλεπουν σαν παιχνιδι και το ζητανε σε ότι κανουν!!!!!!!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η αξια της δημοκρατιας !!

  Τι είναι όμως Δημοκρατία?? Είναι το πολιτικό σύστημα που υπερασπιστεί την κυριαρχία του λαού και δίνει το δικαίωμα να εκλεγεί και να ελέγχει τους κυβερνώντες. Αξίες της είναι η ελευθερία κι ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  Αυτά για εμάς τους μεγάλους.   Για τα παιδιά όμως? Η παιδική λογοτεχνία μας προσφέρει μια φανταστική ευκαιρία να μεταδώσουμε αφηρημένες και περίπλοκες έννοιες στα παιδιά με απλό τρόπο ανάλογα με την ηλικία τους . Είναι όλα εκείνα τα παραμύθια  προσαρμοσμενα  σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες ανάγνωσης και κατανόησης. Πανέμορφα εικονογραφημενα για να μιλήσουμε στα μικρα παιδιά για πολιτική!  Μέσα σ αυτά τα παραμύθια...αποφασίζουν να κάνουν εκλογές για να επιλέξουν ικανούς και δίκαιους αρχηγούς αφού πρώτα σκεφτούν,  επεξεργαστουν τις υποσχέσεις και τα συνθήματα του καθενός. Ποιος θα κερδίσει?? Αυτός που  είναι εγωιστής και άπληστος!! Ή αυτός που ξέρει να μοιράζει ανθρωπιά και δίκαιους κανόνες για όλους κι αντιμετωπίζει τα παράπονα και τις διαμαρτυρίες όλων με σ

κάτι για μένα ! ο εαυτός μου

   ώρα για γνωριμίες ! ώρα να γνωριστούμε από την καλή ....και την ανάποδη !!! γιατί χωρίς ανάποδη δεν έχει ενδιαφέρον ! ώρα για πορτρέτα από τα χεράκια μας ! αλλωστε είναι γνωστό σε όλους , ότι οι μεγαλύτεροι και σπουδαιότεροι καλλιτέχνες είναι του νηπιαγωγείου οι μαθητές ! ισως οι πιο εμπνευσμένοι χάρη στην εξωτερίκευση και την αποτίπωση των συναισθημά τους σε ένα κομμάτι χαρτί  ,  χωρίς δεύτερη σκέψη!!!  τα πορτρέτα μας με πολύ αυθορμητισμό !! και μια ομαδική για να χουμε να θυμόμαστε και να καμαρώνουμε ! ποιός είμαι εγώ ! τι μ αρέσει , τι αγαπώ !  κι όλα αυτά σ ένα ....μηλαράκι !! Πιάσε ένα μηλαράκι κόκκινο  και στρουμπουλό μυρωδάτο γευστικό! έχει πάνω του γραμμένα όλα όσα αφορούν εμένα! θα το δεις που θ ανοίξει και θα σου πει.....δικά μου μυστικά ! πεταλούδες τρισδιάστατες Πω πω χρώματα πολλά που έχουν πάνω στα φτερά ουράνια τόξα στη σειρά φορτωμένες με τα δικά μου τα μεράκια . έχουν κι οι φίλοι μου  κάτι να πούν τώρα που με ξέρουν  και μ αγαπούν! .................................

28η Οκτωβριου

  Άσπρογάλανο  πανί είναι η σημαία μας , η ταυτότητα της πατρίδας μας Είναι σύμβολο των αγώνων μας και του θάρρος μας  Κάθε σημαία συμβολίζει τους αγώνες των λαών και μαζί με τον εθνικό ύμνο είναι αυτά που χαρακτήριζαν την κάθε χώρα! Οι δικές μας ελληνικες σημαίες... Για αυτή τη σημαία τη γαλανόλευκη έγιναν πολλοί πόλεμοι  Όμως αντιστάθηκαμε  χωρίς να φοβηθούμε και υπερασπιστηκαμε έστω και μικρή χώρα την ταυτότητα μας  Τα γεγονοτα της 28ης Οκτωβριου σε ένα βιβλίο από την Κατερίνα  Μια σημαία που αρχίζει από Σ κι ένα Σ πέρα ως πέρα ελληνικό όπως αρμόζει  στην Ελλάδα μας !! Και τι είναι αυτό που αντιστέκεται στην σκλαβιά?? Τι είναι αυτό που μας δίνει απλόχερα τη λευτεριά ?? Αυτό που γαληνεύει τις καρδιές μας και τις  γεμιζει χαρά και χρώματα και μουσικές ?? Η Ειρήνη!! Τα χρωματα της και τα συναισθηματα  μας ενθουσιάζουν όπως και οι ζωγραφιές μας γι αυτήν!! Έτσι κάνουμε τις δικές μας σημαίες με το σήμα της και τα χρωματα του ουράνιου τόξου.. Έτσι κάνουμε το περιστέρι σύμβολο της γιοματο